Markedsaktiviteter
Gjennom året har vi kjørt en rekke kampanjer, alt fra korona-relaterte aktiviteter til oppfordringer om å bruke bussen mer, og våre vanlige sesongkampanjer.
Korona
Også i år har en del av markedsaktiviteten dreid seg mye om korona, og da spesielt påminnelser om bruk av munnbind og å holde avstand. Gjennom året ble også fordørene på bussene åpnet og lukket igjen flere ganger, og det ble i korte perioder tillatt med kontantbetaling, som måtte kommuniseres mot kunde.
Sammenlignet med 2020 var det større rom for å kjøre andre kampanjer i 2021, og fokuset har i stor grad vært å få flere til å ta bussen.
Fleks Gol sentrum
Prosjektet med Fleks i Gol sentrum ble satt på pause pga korona første halvår, men ble startet opp igjen høsten 2021. Det ble kjørt flere runder med annonsering både i lokalpresse og digitalt. Annonsekampanjen ble utarbeidet på nynorsk.
Elbusser i Hallingdal
Høsten 2021 ble elbusser lansert i Hallingdal. Det ble laget en større kampanje for både å promotere disse samt å oppfordre flere til å ta bussen. Kampanjen ble utformet på halling i samarbeid med det lokale mållaget.
Bysykkel
Elektriske bysykler ble lansert i Kongsberg og Lier dette året. Markedsaktiviteter inkluderte stunt med kommunenes ordførere som syklet en gitt distanse hvorpå publikum ble oppfordret til å gjette hvor lang tid de brukte. Det ble også kjørt flere runder med gratis prøvekjøring av syklene, samt en større lanseringskampanje som inkluderte digitale annoser, printannonser, contentannonse, foliering av busser og reklame på kino.
Folk tilbake på bussen
Da fordørene begynte å åpnes på bussene igjen kjørte vi i gang en kampanje for å ønske folk velkommen tilbake og å oppfordre folk til å bruke bussen i forbindelse med både hverdagslige og større opplevelser.
Nattbuss
Nattbussen ble kjørt i en kort periode i forbindelse med julebordsesongen, og det ble kjørt en kampanje lokalt i Drammen.
Ungdomskampanje
Gjennom året har vi kjørt flere kampanjer på ungdomsbilletten, der vi har brukt vår ungdomsambassadør Jack Chen. Jack har vært på flere reiser rundt om i hele gamle Buskerud med ungdomsbilletten, og har kjørt takeover på vår Instagram-konto for å vise frem mulighetene som finnes med denne.
Sesongkampanjer
I tillegg har vi kjørt de vanlige sesongkampanjene opp mot påske, sommer, høst og jul.